Grzegorz
Mierucki
Menedżer Sprzedaży
1
To zorganizowana przez Pracodawcę dodatkowa forma oszczędzania na Twoją emeryturę. Dodatkowe środki przydadzą się każdemu, niezależnie od tego, na co je zamierza przeznaczyć.
2
Program jest w pełni finansowany przez Pracodawcę miesięczną składką.
3
Dzięki odrębnej regulacji w Ustawie o Pracowniczych Programach Emerytalnych, oferuje szereg korzyści nie tylko dla Pracownika, ale również dla Pracodawcy.
Obejrzyj film, aby poznać krok po kroku czym dokładnie jest PPE, jak możesz do niego przystąpić, jakie warunki musisz spełnić Ty i Pracodawca oraz jakie korzyści wynikają z niego dla ciebie teraz i w przyszłości.
Dodatkowe środki na przyszłą emeryturę
Zwolnienie z podatku od zysków kapitałowych (tzw. podatku Belki)
Możliwość zabezpieczenia finansowego rodziny
Możliwość budowania dodatkowego kapitału na emeryturę w oparciu o atrakcyjne warunki inwestowania
Ulga podatkowa – koszty prowadzenia PPE stanowią koszty uzyskania przychodu
Ulga ZUS – składka podstawowa PPE jest elementem wynagrodzenia, od którego nie są naliczane składki ZUS
Posiadanie wysokiej jakości benefitu pozapłacowego, wyróżniającego pracodawcę na rynku pracy
Budowanie wizerunku nowoczesnego i dbającego o pracowników pracodawcy
Pracowniczy Program Emerytalny jest tworzony w celu umożliwienia Pracownikom gromadzenia oszczędności, które będą mogły być wykorzystane przez nich na cele emerytalne. Z tego względu zasadą jest, iż prawo przystąpienia do PPE przysługuje każdemu Pracownikowi, który jest zatrudniony u Pracodawcy prowadzącego Program nie krócej niż 3 miesiące (art. 5 ust. 1 o PPE).
Przede wszystkim niezbędne jest zawarcie umowy między Pracodawcą a reprezentacją Pracowników oraz w dalszej kolejności umowy między Pracodawcą a instytucją finansową wybraną do zarządzania PPE (np. NN Investment Partners TFI). Ostatnim formalnym etapem jest rejestracja PPE w Komisji Nadzoru Finansowego i uzyskanie wpisu do rejestru PPE.
Po złożeniu do Komisji Nadzoru Finansowego kompletu dokumentów rejestracyjnych, urząd ma 30 dni na ich weryfikację i wydanie formalnej decyzji.
Zgodnie z dyspozycją art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o pracowniczych programach emerytalnych u pracodawców, u których nie działają zakładowe organizacje związkowe, Pracodawca zawiera umowę zakładową z reprezentacją Pracowników wyłonioną w trybie przyjętym u danego Pracodawcy.
Tak, w myśl stosownych zapisów Ustawy o PPE, Pracodawca ma możliwość zawieszenia odprowadzania składek na PPE lub w określonych przypadkach w Ustawie ma możliwość likwidacji PPE.
Tak, oprócz składek Pracodawcy istnieje możliwość inwestowania własnych środków na preferencyjnych warunkach. Można je wpłacać za pośrednictwem Pracodawcy z wynagrodzenia netto lub samodzielnie bezpośrednio na rachunek wybranego subfunduszu. Zasady dysponowania tymi środkami określa Regulamin Uczestnictwa PPI lub PPE.
Nie. Można je przenieść lub pozostawić w starym programie, jeżeli uzna się, że warunki zarządzania środkami w PPE u poprzedniego Pracodawcy są korzystniejsze. Decyzja należy do uczestnika.
Na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o pracowniczych programach emerytalnych (t.j. Dz. U. z 2004 roku, Nr 116, poz. 1207 ze zm.) terminy naliczania oraz przelewu składki w ramach PPE na rachunek uczestnika wskazuje umowa zakładowa.
zobacz mniej